A Magyar Igazság és Élet Pártja gödi szervezetének ingyenes kiadványa - 2001. augusztus
Az újság bármilyen eszközzel történõ másolását semmi sem tiltja!
Lapunkra hívja fel ismerősei figyelmét is! Ehhez kattintson ide.

Tartalomjegyzék

Veszélyes hulladék Göd határában

Bontott aszfaltból épülnek az utak?

Közel két hónapja, június elején kapta lencsevégre a város határában felhalmozott több tíz tonnányi bontott aszfaltot Tarjányi Judit. Mint építész, a tervzsüri tagjaként találkozott először a Penta Kft. azon tervével, mely szerint egy évi 20 ezer tonna kapacitású bontottaszfalt-feldolgozó üzemet létesítenének a jelenlegi telephelyükön. Ám Tarjányi egyben a Városfejlesztő és Szépítő Egyesület tagja is, így nyomban megkereste az önkormányzat több képviselőjét, vajon tudomással bírnak-e a Penta terveiről és mit szólnak hozzá.
      A válasz mindenfelől az volt: veszélyes hulladékot feldolgozó üzem csak a testület jóváhagyásával létesülhetne a város határában (mivel, mind az építési jogszabályok, mind a helyi Általános Rendezési Terv előírja szabályozási terv készítését), ám ilyen jellegű téma még csak az illetékes bizottságok elé sem került. (A szabályozási terv készítése nem üres formalitás, mivel tartalmaznia kellene 27 szakhatóság engedélyét, valamint a helyi civil szervezetek és a lakosság írásbeli véleményét.)
     A június 8-ai, a Samsung-beruházással kapcsolatos lakossági fórumon egy felszólaló a polgármesternek fel is tette a kérdést, ám válaszában Szegedi Sándor tagadta, hogy tudomása volna bontottaszfalt-feldolgozó üzem terveiről városunkban.
     A válasz annál meglepőbb, mert a kft. telephelyén ekkor már ott volt a felhalmozott aszfaltmaradvány, amint azt a fényképek is igazolják. (A felvételek digitális kamerával készültek, ami rögzíti a pontos dátumot.)
     A bontott aszfalt harmadosztályú veszélyes hulladéknak minősül, feldolgozásához, szállításához, tárolásához csak az kaphat engedélyt, aki birtokában van a megfelelő össszes szakhatósági engedélyeknek. A Penta Kft. - amint ez a regionális híradó műsorában elhangzott - nem tartozik ezen cégek közé.
     Miért veszélyes a bontott aszfalt? Nem szabályos tárolás következtében a belőle kiszivárgó káros anyagok (többek között pl. a kátrány) a talajba, onnan pedig az ivóvízbe kerülnek. Mivel a Penta Kft. Gödnek azon részén helyezkedik el, amely vízgyűjtő terület, és az egész környék fokozottan védendő vízbázis,  így a veszélyes hulladék akár a főváros ivóvízkészletét is megmérgezheti. A közelmúltban Szigetszentmiklóson robbant ki botrány éppen emiatt az anyag miatt: az ott élők a talajba ásott aszfaltmaradványt okolják gyermekeik súlyos asztmás és ekcémás tüneteiért.
     A kft. képviselője a Duna Televíziónak adott nyilatkozatában arra hivatkozott, hogy ők nem titokban elásni, hanem - jelentős beruházást követően - feldolgozni kívánják az aszfaltot: utakat építenek belőle. Azt is hangsúlyozta, hogy ez az anyag csak nálunk számít veszélyes hulladéknak, Nyugat-Európában nem az.
     Tarjányi Judit szerint ez a válasz egyáltalán nem megnyugtató, hiszen ha adott egy környezetvédelmi rendelet, amely a bontott aszfaltot veszélyes hulladéknak minősíti, akkor e rendeletet mindenki köteles betartani. A Pent Kft-nek is gondoskodnia kellett volna a szakszerű tárolásról, hiszen nem véletlenül születtek meg az erre vonatkozó előírások.
     A közelmúltban egyébként önkormányzati vezetők részéről elhangzottak olyan ígéretek, hogy hamarosan megszűnhetnek a poros-kátyus utak városunkban: sikerült megoldást találni az útépítésre. Többen attól tartanak, hogy a nyilatkozók ezen a bontott aszfaltból épített majdani utakat értik - ami több szempontból aggályos.
     Ha így van, akkor a város vezetésének régóta tudomással kellett bírnia a leendő üzem terveiről - mi magyarázza, hogy mégsem tárgyalták a terveket az önkormányzat illetékes bizottságai?
     Továbbá: ha a Pentának sikerül is megteremtenie a megfelelő körülményeket az aszfalt tárolásához, szállításához és feldolgozásához - vajon van-e arra garancia, hogy az épülő utak is megfelelnek majd az egészségügyi követelményeknek? Nem légből kapott-e a kérdés: Göd több utcájában létesült a közelmúltban bontott aszfaltból út - ami persze látványos a korábbi gödrök, sártenger helyén, de nem mindenki tudja, hogy az ilyen út építéséhez külön feltételek kellenek (pl. megfelelő záróréteggel ellátott ún. tükör, azaz alap), hogy a rákkeltő anyagok ne szivároghassanak a talajba, továbbá, hogy az út még évek múltán is járható maradjon.

 

Lakat alatt a Szakács-kert

Kinek szépítik a menyasszonyt?

Szakács-villa

Botrányos bizottsági ülések sorozatán át vezetett az út a július 5-ei rendkívüli testületi ülésig, amelynek egyetlen témája a táborhasznosító bizottság javaslatának a megvitatása és a volt ifjúsági tábor sorsáról való határozat meghozatala volt. Előzőleg az összevont bizottsági ülés azzal végződött, hogy több képviselő (Faragó László, Bátorfi József, Kovacsik Tamás, Zahorán Sándor) kivonult az ülésteremből. Volt, aki távozóban még azt is odavetette:
- Egyszer lehet bennünket hülyének nézni, másodszorra is, de harmadszorra... - ez már kicsit sok! Vass István, a Horgászegyesület elnöke - mint a három közül az egyik reménybeli hasznosító civil szervezet vezetője - az ülést levezető elnök (Salamon Tamás) lemondását követelte elfogultság miatt. A döntés jelentőségét igazolják azok a viharos, indulatokkal teli események, amelyek az ülést megelőzték, s amelyek az ülés folyamán lezajlottak. - Felháborítónak tartom, hogy a piaci hasznosítás ötlete egyáltalán felvetődhetett - hangoztatta Faragó László képviselő, utalva a Gusztos Gábor (vállalkozók egyesülete) által felolvasott javaslatra. - Egyszer már döntöttünk: nem eladó ez a terület! A kibontakozó heves vita főként akörül a kérdés körül zajlott, vajon az adott esetben a táborhasznosító bizottság által javasolt KHT (közhasznú társaság)  megfelelő társasági forma volna-e. Ennek legkritikusabb pontja a Bégányi László által képviselt Doll Kft. - a legtöbb kétely, ellenérv az ő személyével, illetve cégével szemben hangzott el. Volt, aki nem látta bizonyítottnak, hogy a kft. megfelelő törzstőkével rendelkezik, Lenkei György pedig azt az aggályát fejezte ki, hogy a Doll Kft. tagjai idővel kicserélődhetnek, ebben az esetben nem lesz garancia a vállalt feladatok elvégzésére. Mikesy György felhívta képviselőtársai figyelmét arra a tényre, hogy az önkormányzat nem az egyes tagokkal külön, hanem magával a közhasznú társasággal köt szerződést, nincs értelme tehát az egyes tagok szerepét külön vitatni. Wagner László, a Piarista Szakmunkásképző Iskola igazgatója - a hasznosítási ajánlatot tevő "triumvirátus" harmadik tagja a Horgász Egyesület és a Doll Kft. mellett - kijelentette: - Egyesek megirigyelték tőlünk, hogy lehet ezzel a területtel valamit kezdeni. Éveken át csak kihasználatlanul pusztult; most, hogy mi jelentkeztünk a hasznosítására, tízen állnának érte sorba... persze tudjuk, kik ők: a vállalkozók... A testület tagjainak többsége végül a szavazás során jelenlegi formájában elvetette a javaslatot. A horgászok "bedobták a törülközőt": Vass István kijelentette, visszavonják az ajánlatukat, nem érdemes tovább harcolni az ügyért, annyira nagy az ellenállás. A táborhasznosító munkabizottság vezetője, Küllős Józsefné néhány nappal a döntés után lépéseket tett a téma újratárgyalására, úgy tűnik, sikerrel: ősszel ismét a testület napirendjére kerül a Szakács-kert. Időközben az arra járók változásokat észleltek a tábor környékén: a TESZ (Településellátó Szervezet) emberei sürgős bozótirtásba és takarításba fogtak, sőt még egy jelképes lakat is került a kapura. Néhányan attól tartanak: e lakat szimbolikusan a gödiek elől zárja el a tábort. Hiszen biztos forrásból származó, ám meg nem erősített információk szerint az önkormányzat egyes vezetőinek fejében megfordult a gondolat, hogy az értékes ingatlanra felveendő jelzáloghitelből finanszírozzák a melegvízű strand szintén napirenden lévő fejlesztését...

Bódi Zita

Trianontól a státusztörvényig

Még mindig tabu

1920. május 17-én a magyar békedelegáció elnöke, gróf Apponyi Albert visszaadta megbízatását a kormánynak azzal, hogy a május 6-án Versailles-ban átadott békeszerződés januárban megfogalmazott diktátumszövegével szemben a végleges változatban lényeges módosítások nincsenek. Pedig a franciául, angolul és olaszul elmondott, Magyarország érdekeit védő beszédében részletesen taglalta azt a földrajzi és történelmi egységet, melynek megbontása komoly veszélyeket rejt magában.
     Figyelembe sem vették a magyar delegáció által átadott hiteles térképeket és dokumentációkat. Apponyi gróf 1920. januárjában így nyilatkozott: "Mélyen átérzem óriási felelősségem súlyát, midőn a bemutatott feltételekkel  szemben Magyarország első szavát kell kimondanom. Mégsem habozom teljes őszinteséggel kijelenteni Önöknek, hogy azok a békefeltételek, amelyeket nekünk felajánlani szívesek voltak, hacsak lényeges módosítások nem eszközöltetnek rajtuk, hazámra nézve elfogadhatatlanok."
     A magyar kormány és gróf Apponyi Albert is úgy vélte, hogy az 1920. június 4-i szerződés csak a későbbi revízió reményének alapján íródhat alá.
     Ez az erőszak békéje volt, hiszen míg az 1918. november 3-i fegyverszünet aláírásakor Magyarország területén egyetlen idegen katona sem volt, addig 1920 júniusáig az ország kétharmadán idegen megszálló csapatok garázdálkodtak. Így hazánknak semmi esélye sem maradt a béke-megállapodásban elképzelt céljainak a megvalósítására.
     Az első revíziós tárgyalásokra 1938-ban került sor Csehszlovákia és Magyarország között, azonban megállapodás nem történt. A két fél a tengelyhatalmakat kérte fel a vitás kérdések eldöntésére. Anglia és Franciaország érdektelensége miatt Németország és Olaszország döntött, így 12 400 négyzetkilométernyi terület - 1,1 millió, többségében magyar lakossal - került vissza Magyarországhoz: Kassa, Ungvár, Munkács városa is a határon belülre került. Majd 1939. márciusában négy napos, bámulatot keltő hadi ténnyel a magyar honvédség visszafoglalta Kárpátalja egész területét az Uzsoki-hágótól a Tatár-hágóig.
     A II. Bécsi döntés értelmében 1940. augusztus 30-án visszakaptuk Észak-Erdélyt és a Székelyföldet 43 100 négyzetkilométernyi területtel, valamint 2 570 000, többségében magyar lakossal.
     1941 áprilisában visszafoglaltuk Délvidéket 11 470 négyzetkilométernyi területtel, 1 030 000, többségében magyar lakossal.
     A második világháború után az 1945. január 20-án Moszkvában megkötött fegyverszüneti egyezmény a trianoni határok visszaállításáról és a Szovjetuniónak, Jugoszláviának és Csehszlovákiának fizetendő 300 millió dollár értékű jóvátételről rendelkezett, amit az 1947. február 10-én aláírt békeszerződés minimális változtatással megerősített.
     Az alig több mint 200 ezres kárpátaljai magyarság férfi lakosait, 18-tól 50 éves korig, még 1944. novemberében elhurcolták "három napos málenkij robotra" - a három nap mintegy 3 évig, 1947-ig tartott, és 40 ezer magyar férfit érintett. Több mint 60 százalékuk soha nem tért haza szülőföldjére, csontjaik jeltelen sírokban nyugszanak Szolyvától a távoli Szibériáig. Ez tulajdonképpen a kárpátaljai magyarság ivartalanítása volt, genocídium a javából!
     A Sztálin-Benes paktum következményeként 1945. június 29-én Kárpátalját Szovjet-Ukrajnához csatolták. Felvidékről a magyarság egy részét úgynevezett lakosságcsere ürügyén kitelepítették Magyarországra, földjeiket, vagyonukat maguk mögött hagyták szülőföldjükön.
     Délvidéken lemészárolták a magyarság egy részét, Romániában is mindennaposak voltak az atrocitások. A határon túli magyar áldozatok száma meghaladja a 200 ezret "békeidőben". És e "békében" elkövetett mészárlásokat felgöngyölítő történelmi dokumentumok még mind a mai napig tabu témának számítanak!
     Az ezekre az eseményekre való megemlékezések is megérdemelnének annyi teret - főként a magyar médiában -, mint a Holokauszt áldozataira való visszaemlékezések.
     A kommunista diktatúrák sem voltak kegyesek a határon túli magyarokhoz. Fokozatosan megvonták jogaikat, leszűkítették életterüket, bezárták iskoláikat, nem ápolhatták szabadon hagyományaikat, kultúrájukat. Két generációt kényszerítettek csöndes asszimilációra vagy szülőföldjük elhagyására.
     Úgy tűnt, a '90-es évek rendszerváltozásai feloldják a határon túl rekedt magyarok feszültségeit, orvoslást találnak elszenvedett sebeikre. Nem így történt. Az Antall-kormány az ismert belpolitikai okok és gazdasági nehézségek miatt nem tudott kellő támogatást adni a szomszédos országokban élő honfitársainknak. A Horn-kormány meg sem próbálta, csak látszatintézkedéseket hozott és rossz alapszerződéseket kötött.
     Az Orbán-kormány a mára már kizsigerelt státusztörvénnyel sem tud komoly javulást elérni, hiszen ez csak az anyaország és a határon túli magyarság kapcsolatát igyekszik rendezni, holott a rendszerváltozást követő időszakban a délvidéki, erdélyi, kárpátaljai, felvidéki magyarság egy része az önmegvalósítás érdekében elhagyta szülőföldjét.
     Mivel Magyarországon idegenként kezelték - kezelik őket, ugyanolyan elbírálást kaptak - kapnak, mint egy afgán, kínai vagy más nemzetiségű bevándorló, nehezen jutottak munkavállalási vagy letelepedési engedélyhez, ezért Nyugat-Európába vagy a tengerentúlra távoztak. Ezen időszak alatt közel 300 ezer határon túli magyar, zömében fiatal értelmiségi hagyta el szülőföldjét.
     Mi lehet a megoldás? Horvátország, Németország, Lengyelország vagy akár Izrael példája is azt mutatja: a kettős állampolgárság. Érthetetlen és elfogadhatatlan, hogy már a kérdés puszta felvetése miatt is politikai nyomást gyakorol hazánkra az Európai Unió és az ENSZ.
     Segítenünk kell, hogy a honfitársainkat ért atrocitások, megkülönböztetések, valamint jogaik csorbítása, nemzeti és kulturális törekvéseik gátlása nemzetközi nyilvánosságot kapjon. Támogatnunk kell a többségben élő magyarság területi autonómiáját, illetve a szórványban élő magyarság személyi elvű autonómiáját. Ez adhat erőt identitásuk megőrzéséhez, nemzeti kultúránk ápolásához, fenntartásához, ez biztosít lehetőséget a magyarsággal szembeni asszimilációs törekvések megállításához.
     A magyar népnek szembe kell néznie nemzeti sorskérdéseivel, gondoznunk, ápolnunk és segítenünk kell az utódállamokban élő magyarságot.
     Élnünk kell a nemzetközi jogok adta keretekkel, amelyek lehetőséget biztosítanak két ország vitás  területi kérdéseinek békés rendezésére.

Mankovits Tamás

 

Wass Albert: Ki a magyar?


Ki a magyar hát, cimbora?
Te, vagy én? Vagy a harmadik?
Nosza, döntsük el szaporán,
míg el nem süllyed a ladik.
Ragadjunk hát lapátot,
csákányt, evezőt. Eb ura fakó!
Így csináljuk már ezer éve,
ez hát nekünk való!
Aztán ha majd holt tetemünket
kiveti a víz a partra, magyar leszel
te is, én is, a harmadik is,
mind, mind, kit halva,
bevert fejjel, némán,
gyászban fektethetünk a ravatalra.

 

Törvénysértő volt a zárt ülés


2001. május 28-án levélben fordultam a Pest Megyei Közigazgatási Hivatalhoz, amelyben egyebek mellett a következőt írtam:
     "Kérem a Tisztelt Közigazgatási Hivatalt annak kivizsgálására, jogszerűen tartott-e a Polgármester Úr május 16-án zárt ülést a Samsung beruházásával kapcsolatban. Az önkormányzati törvényben szereplő feltételeknek az ülés témája nem felelt meg: sem személyi ügyekről, sem az önkormányzat vagyonával való rendelkezésről szó nem esett, mégsem engedték be sem a sajtó képviselőit, sem az érdeklődőket.
     Kérem a Tisztelt Közigazgatási Hivatalt, hogy amennyiben ez az ülés jogszerűtlenül volt zárt, kérje fel Göd város önkormányzatát az ülésen készült jegyzőkönyv nyilvánosságra hozására."
     Levelemre az alábbi válasz érkezett Petrik János hivatalvezetőtől július 10-i keltezéssel:
     "A képviselő-testület a 2001. május 16-án megtartott rendkívüli ülésén az üzleti titok védelmére hivatkozással döntött a zárt tanácskozás elrendeléséről. Az ülés folyamán a képviselő-testület viszont határozatot, döntést nem fogadott el.
     A testületnek a zárt ülés elrendeléséről szóló döntése nem felelt meg az Ötv. 12. § (4) bekezdés b) pontjában megfogalmazott törvényi előírásoknak. A képviselő-testület fenti ülésére vonatkozóan ezért törvényességi észrevételt teszek."

Bódi Zita

 

Fotópályázat


A Göd Jövője Klub és a Gödi Városszépítő Egyesület közös fotópályázatot hirdet
"Göd szépségei és árnyoldalai" címmel

A képek témája:
-  Göd szépségei
-  Göd árnyoldalai
-  Házunk tája

Pályázati feltételek:
-  A részvétel díjtalan.
-  Beküldhető mennyiség: max. 10 db pályázónként.
-  A képek mérete: megkötés nélkül, lehetőleg 10x15 cm-től A4-es méretig.
-  A legjobb pályamunkákat tárgyjutalommal díjazzuk.
-  Beküldési határidő: szeptember 15.

A pályázat jeligés, a képek hátoldalán legyen feltüntetve a választott jelige. Mellékelve lezárt borítékban kell a szerző nevét, címét, telefonszámát leadni, a borítékon a jeligével.

A képeket az alábbi címre kell küldeni:
Göd Jövője Klub
2132. Göd Pf.: 47.

A képeket zsüri bírálja el, s az ünnepélyes eredményhirdetés a GJK 2001. szeptember 20-án a Huzella Tivadar Általános Iskolában tartandó bemutatkozó estjén lesz. A rendezvényen, és terveink szerint további helyszíneken is kiállítjuk a pályamunkákat.

A pályázatról bővebb információt a (27) 331-558-as telefonszámon kaphatnak az érdeklődők.

 

Klub alakult Göd jövőjéért


A közelmúltban "Göd Jövője Klub" (röviden: GJK) elnevezéssel új civil szerveződés alakult városunkban. Sódor Márton és Holló Péter nyilatkozott lapunknak az alapító tagok céljairól, elképzeléseiről.

- A klub neve tehát: "Göd Jövője". Ez azt jelentené, hogy jelenleg nem látnak jövőt városunknak?

- Természetesen van jövője - kezdi a választ Sódor Márton -, de nem mindegy, milyen ez a jövő. Megvalósítható-e az adott területen és összhangban van-e az itt élők elképzeléseivel, érdekeivel? Ezért a klubot létrehozó gödi polgárok alapvető céljuknak azt tekintik, hogy elősegítsék a hosszú távú, stratégiai gondolkodás és az ökológiai szemlélet elterjedését, megerősödését Göd lakosainak körében. Erősíteni kívánják a város polgárainak szorosabb összefogását, együttműködését, és a demokratikus kontroll igényét választott vezetőik iránt. A GJK egyrészt megfogalmazza hosszú távú elképzeléseit Göd jövőjéről (az országos, a régióra megfogalmazott regionális kereteket, és az Európai Unió-hoz történő csatlakozással kapcsolatos nemzetközi elvárásokat is figyelembe véve), másrészt a város lakosságát bevonva, kidolgozza a cél megvalósítása érdekében szükséges rövidebb távú, operatív terveket. A jelenlegi tendenciáktól eltérő lehetőségekkel kívánjuk megismertetni az embereket. Nem helyeseljük például a zöld területek eladását, a mértéktelen városi terjeszkedést.

- Honnan tudják Önök, hogy milyen jövőt szeretnének az itt élő emberek?

- Programjaink megvalósítása során - a lakosság minél szélesebb körének bevonásával - felmérést kívánunk készíteni arról, hogy milyen városban szeretnének élni Göd polgárai. A kérdőívre adott válaszok alapján elkészítjük a "Göd Jövője" c. stratégiai mintaterv szerkezetét, vázlatát, javasolt fejezeteit. A koncepciót nyilvánosságra hozva, bejuttatjuk azt a közélet szereplőinek "fegyvertárába". Minden eronkkel törekszünk arra, hogy a javaslatot hivatalosan elfogadják, illetve minél több eleme beépüljön Göd hivatalos városfejlesztési stratégiájába. Vállalható és a város adottságait messzemenően figyelembe vevő terveket, alternatívákat igyekszünk adni a lakosság, a képviselők, a polgármester, valamint a képviselő- és polgármesterjelöltek kezébe.

- Kölcsönös kapcsolat kiépítésére és fenntartására törekszünk mindazokkal - folytatja Holló Péter -, akiknek meggyőződésük, hogy szükség van a város polgárainak eddigieknél szorosabb együttműködésére, illetve a város saját adottságain, valamint egy hosszú távú stratégiai terven alapuló fejlesztésére. Kiterjedt tudatformáló tevékenységet kívánunk folytatni. Részt kívánunk venni a helyi közéletben, felszólalni a helyi közösséget érintő ügyekben. Ötletekkel és konkrét tevékenységekkel segítjük a lakosságot, továbbá az önkormányzat működését. Az utóbbi felé konstruktívan kívánunk fellépni, hiszen tudjuk, hogy önkormányzati közreműködés nélkül programunk gyakorlatilag kivitelezhetetlen.

- Hogyan vehetik fel a kapcsolatot a Göd Jövője Klubbal azok, akiknek ez a bemutatkozás felkeltette az érdeklődésüket?

- Klubunknak  tagja, illetve pártoló tagja lehet minden természetes személy, aki elfogadja és támogatja céljainkat, programunkat. A formális tagságon túlmenően támaszkodunk mindazon személyek segítségére, tapasztalataira, támogatására, akik egyetértenek tevékenységünkkel.

A GJK az alábbi címeken érhető el:
Levélcím: 2132 Göd, Pf. 47.
Fax: (27) 331-634
E-mail: gjk@gjk.hu
Honlap: www.gjk.hu

 

A Fradi eladása nemzetellenes tranzakció


Csurka: megosztottak a zsidó szervezetek


Ügyészségi feljelentések sorozatát vonta maga után a Magyar Igazság és Élet Pártjának július 25-i nyilatkozata, amelyet dr. Bognár László, a MIÉP alelnöke, parlamenti képviselő ismertetett a sajtóval, s amelynek lényege az alábbi:

"A Fradi megvásárlása a Fotex által csak mellékesen sportügy. Sokkal inkább beleturkálás egy, az egész huszadik századon áthúzódó társadalomszerkezeti jelenségbe, ami a Fradi mögött örökké, minden csapás, kifosztás, félreállítás után is újratermelődött. A Fradi, különösen a futballcsapat nemzeti jelkép volt. A Fradi nemcsak a főváros egyik kerületének csapata volt, lett az idők során, hanem a kisemberek a hazafiúi érzéseiket, szociális nyomorúságaikat egy nemzeti csakazértisben, a csapat mögött felsorakozva élték meg.
     Az MTK privatizálta a Fradit. Az FTC-t megszerezte az a mohó, gátlástalan üzletcsoport, amelynek semmi köze sincs a Ferencvároshoz és a magyarsághoz. A kormány, a sportvezetés felelőssége súlyos. Egy magát nemzetinek mondó kormány nem engedhette volna meg a Ferencváros megsemmisítését.
     A MIÉP elítéli ezt a sötét, nemzetellenes tranzakciót és felhívja híveit, hogy egy zöld-fehér szalag feketével átkötésével fejezze ki gyászát a magyar Fradi tönkretétele miatt és tiltakozzon."

Zsidó szervezetek a bejelentést követően "közösség elleni izgatás" vádjával feljelentést tettek az ügyészségen, mivel véleményük szerint "ezzel a magatartással az elkövetők átlépték a véleménynyilvánítás határát".

Csurka István, a párt elnöke úgy nyilatkozott, hogy a magyarországi zsidó szervezetek megosztottságát jelzi az a tény, hogy a több mint hatvan, hazánkban bejegyzett zsidó szervezet közül mindössze hat írta alá a tiltakozást.

Dr. Bognár László kutyáját egyébként a sajtótájékoztató másnapján, gödi otthonában, megmérgezték.

 

Tisztelt Szerkesztőség!


Nagy örömmel olvastam kiadványukat, mely színvonalas írásaival bebizonyította az ősi igazságot, miszerint az éremnek (legalább) két oldala van!

Legyen további munkájukon áldás!

Olvasói üdvözlettel:

ifj. B.L. Göd

***

Kedves Olvasónk!

Őszintén köszönjük sorait, s egyben köszönjük mindazon olvasóinknak, akik levélben, telefonon vagy személyesen fejezik ki rokonszenvüket, adnak tanácsot, ötletet, javasolnak témát, vagy éppen a segítségünket kérik.
Biztatásukra, közreműködésükre a jövőben is igen nagy szükségünk van. Munkánk során a Szent István-i eszmét tartjuk szem előtt: Csak tiszta kéz lehet erős!
Ennek szellemében igyekszünk egyre inkább megfelelni az Önök legfőbb elvárásának: hogy hiteles tájékoztatást adjunk mindarról, ami városunkban történik.

A Gödi Fórum alkotógárdája

 

Fórum - A képviselők a Mikulást várják?


E rovatunkban olvasóink hozzászólását közöljük, melyeket a Gödi Fórum Szerkesztősége, Göd (Felsőgöd) Pf. 99. levélcímre vagy a forum@mail.digitel2002.hu e-mail címre juttathatnak el. Csak a névvel és címmel ellátott írásokat adjuk közre, szerkesztett formában. Az írások nem feltétlenül egyeznek a szerkesztőség véleményével. Tartalmukért minden felelősséget a szerző vállal.

Kinek az érdeke a gödi Samsung-beruházás? A város ebből a közel és távoli jövőben semmi komoly hasznot nem remélhet.

A válasz nem egyszerű. A polgármester és az őt követő képviselők a munkanélküliséget és a város gyenge pénzügyi helyzetét remélik megoldani a multinacionális cég jelenlététől. De miben reménykednek akkor, ha nem adóztatják meg az évente vélhetően több milliárd forint forgalmat bonyolító céget? S - teszik fel a kérdést többen is - milyen munkanélküliséget kívánnak enyhíteni, amikor a városban lényegében nincs jelentős számú munkanélküli?

A közel és távol élő munkanélküliek jönnek majd Gödre dolgozni, oda, ahol a 3600 főt foglalkoztató cég gyártelepét felhúzza. A következmény kiszámítható: műszakváltásoknál több ezer ingázó ember jön-megy majd a felsőgödi állomástól Bócsa felé, illetve a műszakos buszok konvojai haladnak át a város szűk forgalmi keresztmetszetű útjain. A munkalehetőség miatt ide települők pedig gyermekeiket szeretnék majd bölcsődébe, óvodába, iskolába beíratni, azokba az intézményekbe, amelyek már most is túlterheltek.

A továbbiakban (nemzetközi és hazai kutatások, adatok támasztják alá) számítani kell a helyi kisvállalkozások visszaszorulásával, ami tovább csökkenti a város egyébként is szűkös helyi adóbevételét. A kisvállalkozók előbb-utóbb számolhatnak azzal, hogy alkalmazottjaik több bért kérnek, vagy egyszerűen sarkon fordulnak, rosszabb esetben maga a vállalkozó lesz alkalmazott. Márcsak azért is, mivel a Samsungnak biztosított adókedvezmény (ami tíz évre szól) demoralizálja mindazokat, akik akár pár százezer forint forgalom után is meg kell hogy fizessék a helyi sarcot. Nem volna meglepo, ha aki teheti, elvinné más településre a  vállalkozását, vagy illegalitásba vonulna és a feketegazdaság oltárára rakná azt, ami egyébként a várost illetné.

Nem kell jósnak lenni, hogy lássuk: a város a Samsung-beruházásból nemhogy profitál, sokkal inkább elveszíti miatta azt az életteret, ami eddig adott volt számára.

Számolt-e vajon azzal a város vezetése, hogy a mindenkori kormányzatnál megigényelhető és megpályázható fejlesztési forrás odaítélésénél hátrányban van az a település, amelyben magas a helyben foglalkoztatottak számaránya, de ehhez viszonyítva alacsony a helyi adó mértéke? Ebben a választási ciklusban eddig a város nevetséges 22 millió forintot tudott elnyerni műszaki fejlesztésre (forrás: Gödi Körkép 2001. április, 5. oldal).

Végül is mit ad a Samsung Gödnek? Röviden semmit. Mit ad Göd a Samsungnak? A város jövőjét. Föladja azt, hogy Göd igazi üdülőváros legyen. Az Országos Területfejlesztési Koncepció szerint (az Országgyűlés 35/1998. (III.20.) OGY határozata 80. oldal) városunk kiemelt üdülőkörzetben helyezkedik el, Budapest és a Duna-kanyar között ígéretes idegenforgalmi lehetőségekkel megáldva (mint konferencia-központ, sport- és gyógyturisztikai hely, egyedi potenciállal bír).

A város polgármestere ezzel szemben iparfejlesztésről beszél. Ipari dzsungelt álmodik a 2/A mentén. Vajon miért? Meg akarja torpedózni az előző ciklusban született városfejlesztési koncepciót, amely egy csendes alvó-városban fejlődőképes idegenforgalmat úgy akar felfejleszteni, hogy az több ezer kisvállalkozásnak életteret adjon? Talán zavarja a polgármestert a sok önálló egzisztencia, s szívesebben látna több ezer munkást, akik kiszolgáltatottak egy-egy vállalatnak?

Mivel akarja pótolni a városi költségvetés növekvő hiányát? Az amúgy is túlterhelt szociális ellátórendszer (óvoda, iskola) gondjait miből kívánja megoldani?

A választ a júniusi fórumon azon képviselőtársai adták meg, akik hosszas jeremiádákban kitértek a város gazdasági gondjaira, majd arra, hogy ezekre a megoldást a Samsung "jóindulatától" várják.

Ismerve a külföldi cégek magyarországi humánstratégiáját (e területen dolgozó szakembereket oktatok), hiú ez a remény. Egyes képviselők mintha a Mikulást várnák, aki majd ajándékokat osztogat. Bár ki tudja, lehet, hogy van, akinek már el is jött?

B. Ferenc
Göd

 

Szervezeti hírek


A MIÉP gödi szervezete legutóbbi taggyűlését július elején tartotta. Egyetlen napirendi pontunk a nyolc új tagtársunk bemutatkozása és köszöntése volt.

Augusztus hónapban nem tartunk összejövetelt, legközelebb ősszel találkozunk.

Szeptember elejére tervezzük kampánynyitó nagygyűlésünket, amelyen a gödiek megismerkedhetnek a körzet MIÉP-es országgyűlési képviselőjével.

Továbbra is várjuk leendő tagtársainkat, szimpatizánsainkat.

A MIÉP gödi szervezetének elnöke: Bódi Zita (tel.: 06 20 43 48 128)
Alelnöke: Lázár Dénes (tel.: 06 70 222 62 72)
Levélcím: 2132 Göd (Felsőgöd) Pf. 99.